طراحی کاتالوگ
در طراحی کاتالوگ چه مواردی حائز اهمیت است؟

با موس می توانید نمونه کاتالوگ بالا را ورق بزنید.

همچنین عکس صفحات کاتالوگ را در زیر می توانید ببینید.

کاتالوگ یا کالا نما ، پنجره ای است بروی مشتریان از کسب کار شما، که به آنها این اجازه داده می شود که بصورت مستقیم و یا آنلاین خرید کنند. در واقع کاتالوگ خود را به عنوان واسط بین تولید کننده و مصرف کننده خود قرار خواهد داد.طراحی کاتالوگ روشی است که مدتها توسط شرکت ها و یا واحد های تجاری به منظور جمع آوری اطلاعت یکپارچه بصورت چاپی و یا الکترونیکی استفاده می شود.کاتالوگ یک ابزار مهم در طرح های بازاریابی همه شرکت ها به حساب می آید و به عنوان یکی از ابزارهای مهم معرفی محصول و خدمات به مشتریان شناخته شده است.

 ویژگی های کاتالوگ

  1.  قابل حمل است ودر زمان فراغت قابل مطالعه می باشد.
  2. خلاصه گویی و پرهیز از هر نوع افراط در توضیح بیشتر موارد درج شده در کاتالوگ .
  3. ارتباط برقرار کردن بدون واسطه با پیام گیر .
  4. ترکیب تصویر با متن در جهت شناخت بیشتر مخاطب .
  5.  فرصت مناسب برای مطالعه داشتن ، انتخاب دقیق و سنجیده را برای مخاطب ایجاد می کند.
  6. طراحی کاتالوگ به جهت انتقال اطلاعات و موارد فوق نسبت به پوستر و تراکت فراتر و سنجیده ترعمل خواهند کرد.

کاتالوگ چاپی

معمولا کاتالوگ چاپی از یک جلد تشکیل می شود، که شامل عنوان و شرح مختصری از فعالیت های مربوطه خواهد بود. بعضی از کاتالوگ ها فقط به یک نوع کالا می پردازند ، مانند لباس و بعضی از آن ها اقلام بیشتری از محصولات را در برخواهد گرفت.کاتالوگ از عکس ها و مطالب تشکیل می شود که حاوی قیمت و اطلاعات طبقه بندی شده از محصولات است. لازم است بدانید که با بهینه کردن مشتریان در هنگام ارسال کاتالوگ می توان کاتالوگ کمتری چاپ کرد تا درر  مصرف کاغذ صرفه جویی شود.

کاتالوگ جامع

بعضی از شرکتها که تعدد محصولاتشان زیاد است از یک کاتالوگ جامع  استفاده می کنند. برای مثال شرکتی در زمینه تولید پوشاک، کفش، کالاهای ورزشی، لوازم آشپزخانه، قطعات خودرو، و ... فعالیت دارد می تواند کلیه محصولات خود را در یک کاتالوگ جامع معرفی کند و از این روش این امکان را به مشتری می دهد تا با سرعت بیشتری به محصول مورد نظر دست پیدا خواهد کرد.

تعیین سایز مناسب کاتالوگ

در ابتدا باید توجه داشت  که سایز کاتالوگ  متناسب با تعداد و نوع محصولات داخل آن باید باشد. برای مثال اگر شما قصد تهیه کاتالوگی برای فروش محصولات کوچک مانند طلا و جواهر را دارید، بهتر است از سایز A6 و A5 استفاده کنید و یا اگر محصول شما مانند تلویزیون و یخچال بزرگ است  سایز کاتالوگ A44 و یا بزرگتر را مورد استفاده قرار دهید.

از طرح و عکس های حرفه ای بهره بگیرید.

کاتالوگ بازتابی از کیفیت محصول شما ارئه می دهد. اگر یک مشتری بهد از دیدن کاتالوگ شما شاهد کاتالوگی بی کیفیت باشد، محصولی کم ارزش و بی کیفیت در ذهن او به نظر می آید و جسارت خرید از شما را پیدا نمی کند.در حالی که با دیدن کیفیت طراحی کاتالوگ، تصمیم گیری برای خرید آسانتر می شود.از طراح و عکاس خوب کمک بخواهید تا  شما را برای داشتن یک کاتالوگ با کیفیت همراهی کند.یکی از مهم ترین فاکتورهایی که بیننده را تحت تاثیر قرار می دهد عکس است. کاتالوگ بدون عکس یکسری طرح های تکراری می باشد. البته باید در نظر داشته باشیم که استفاده از عکس های بی کیفیت به اعتبار کاتالوگ شما لطمه خواهد زد.

 از رنگ های سازمانی استفاده کنید.

رنگهای مورد استفاده در کاتالوگ باید با رنگ سازمانی شما سازگار باشد. انسجام طرح و رنگ در سراسر کاتالوگ اطمینان بصری بیشتر را برای شما به وجود می آورد.

 

ترکیب بندی مناسب داشته باشید.

تمرکز طراحی کاتالوگ باید  روی معرفی محصولات  باشد . همیشه بهترین مکان ها در کاتالوگ را باید به محصول اختصاص داده شود . طوری که  در اولین نگاه ، بیننده نظرش به آن جلب شود. اطلاعات و بعضی مواقع قیمت هر محصول  هم باید کاملا در دیدرس بیننده قرار بگیرد.یک کاتالوگ ساده این اطمینان را در مشتری ایجاد می کند که خرید راحتی خواهد داشت. عموما مشتری تمایلی برای مطالعه و جستجوی محصول مورد نظر خود ندارد.

آنچه باید در یک کاتالوگ خوب منظور شود :

  • خلاصه ای از معرفی نام و عملکرد کارخانه تولیدی و شناساندن فعالیت ها در شروع مباحث کاتالوگ .
  • معرفی امتیازات و رتبه های تولید
  • معرفی هرچه بیشتر دررابطه با  بهترین ساخته ها و خدمات .
  • دادن اطلاعات و راهنمایی درست به پیام گیرها به منظور مشخصات فنی ـ خدمات ارایه شده ـ قابلیت های خاص و وجه تمایز آن نسبت به تولیدات متشابه ، چه در تولیدات گذشته کارخانه و یا آنچه در بازار فعلی موجود است.
  • وجود تصاویر و متن نوشتاری در کاتالوگ میزان تصمیم گیری و انتخاب صحیح را برای مخاطب آسان کرده و اوست که با دیدن و خواندن موارد فوق به زمان انتخاب و تصمیم گیری خود سرعت می بخشد .
  • کاتالوگ دید مقایسه ای ایجاد می کند.به شکلی که مخاطبین از بین چند محصول معرفی شده به جهت مدل ـ کیفیت ـ کاربری ـ استحکام و از همه مهمتر هزینه برنامه ریزی شده جهت خرید و غیره ، بتواند یکی را که با شرایط او سازگار است انتخاب کرده و بخرد.
  • با درج آدرس ، تلفن و آدرس اینترنتی ، بتوان شناخت بیشتر را برای مخاطب به وجود آورد.  

 

<< >> 
Even if not swiss replica watches Oyster watches, through the back of replica watches the design will also have an impact on omega replica the waterproof performance of the watch, the best proof is that the real diving table is basically no back replica watches uk through the (except a few).