طراحی کاتالوگ
نکاتی راجع به طراحی کاتولوگ

با موس می توانید نمونه کاتالوگ بالا را ورق بزنید.

همچنین عکس صفحات کاتالوگ را در زیر می توانید ببینید.

در اين مقاله به نکات مهمي که بزرگترين طراحان جهان از آنها براي طراحي يک کاتالوگ زيبا و کامل دقت مي کنند، توجه کنيد.

تهيه ي کاتالوگ براي محصولات يکي از روش هاي تبليغات و معرفي محصول به مشتريان است. کاتالوگ شامل اطلاعاتي در مورد يک محصول و معرفي آن به مصرف کننده است. يک کاتالوگ شامل اطلاعاتي است که مصرف کننده ممکن است اين اطلاعات را در فروشگاه ها يا مغازه هاي مختلف آن را دريافت نکند اما فروشگاه ها با ارائه کاتالوگ محصولات به مشتري کاملا اين اطلاعات را در اختيار مصرف کننده قرار ميدهند. بيشتر محصولات آرايشي، داروها، مواد غذايي، رستوران ها و ... داراي کاتالوگ معرفي محصولات و خدماتشان هستند. جذابيت هاي ظاهري که اين کاتالوگ ها دارند باعث مي شود که مشتريان زيادي را به خود جلب کند.

  • _ اولين چيزي که براي نوشتن يک کاتالوگ نياز است محتوي خوب است بايد محصول را با يک محتوي خوب معرفي کنيد به اين صورت که اين محتوي هم نوشتاري باشد و هم تصويري. محصول خود را با تمام ويژگي هايي که دارد معرفي کنيد حتي مشتريان معروف شما، شرکت شما و هر اطلاعات ديگري که به مشتريان کمک ميکند تا تصميم گيري درستي داشته باشند.
  • _ استفاده از تصاوير براي صفحات کاتالوگ لازم است و همچنين براي ديزاين و طراحي اولين صفحه ي کاتالوگ حتما از عکس محصولات خود استفاده کنيد تصاوير نبايد ساده باشد بلکه بايد نهايت خلاقيت در عکاسي و طراحي اين تصاوير وجود داشته باشد و از جنبه هاي مختلف بتواند جذابيت ايجاد کند. _ يک تصوير خوب مي تواند باعث جذب مشتريان شود محصول خود را حرفه اي معرفي کنيد از ويژگي هاي بارزي که ان را از ديگر محصولات متمايز ميکند استفاده کنيد.کاتالوگ ها معمولا نبايد طولاني و خسته کننده باشد بنابراين بايد در کمترين جملات بتوانيد بهترين معرفي را از محصول خود داشته باشيد.
  • _سعي کنيد هميشه از کلمات خوب براي توضيحات استفاده کنيد همچنين از مشتريان بخواهيد که از وب سايت شما ديدن کنند
  • _ اندازه ي کاتالوگ ها نه بايد خيلي بزرگ و نه بايد خيلي کوچک باشد البته اين بستگي به نوع کاتالوگ ها دارد چون گاهي کاتالوگ ها به صورت دفترچه هستند يا گاهي اوقات براي دسترسي مسافران در هواپيماها يا وسايل نقليه عمومي استفاده ميشوند اما معمولا کاتالوگ ها را با اندازه ي استاندارد تهيه ميکنند.
  • _ حتما براي هر قسمت از کاتالوگ که ميخواهيد توضيحاتي بنويسيد يک عنوان در نظر بگيريد تا ذهن خوانندگان منظم بتواند ويژگي هاي محصول شما را دريافت کند حتما بايد در نوشتن کاتالوگ در ابتدا محصول و شرکت خود را معرفي کنيد و اين توضيحات بايد بين 50 تا 150 کلمه باشد.
  • _ هر قسمت از کاتالوگ که توضيحي در مورد ويژگي هاي محصولات مي دهد بايد داراي تصاوير مربوط به خود باشد سعي کنيد با جذابيت هاي ظاهري و توضيحات کامل نظر مشتريان را به کالاي خود جلب کنيد.استفاده از کاغذهاي مرغوب براي کاتالوگ بسيار مهم است سعي کنيد از کاغذهاي روغني استفاده کنيد تا هم براق باشند و هم جلب توجه بيشتري داشته باشند و در نهايت رنگ آميزي متنوع براي کاتالوگ ها را فراموش نکنيد.
<< >>