طراحی کاتالوگ
کاتالوگ الکترونيکي چیست

با موس می توانید نمونه کاتالوگ بالا را ورق بزنید.

همچنین عکس صفحات کاتالوگ را در زیر می توانید ببینید.

کاتالوگ الکترونيکي چيست؟

کاتالوگ الکترونيکي همانند ديگر CD هاي چند رسانه اي (Multimedia) است و بر روي يک لوح فشرده (CD) با قابليت چاپ طرح اختصاصي، همراه با نام شرکت و ... که مستقيماً بر روي CD و در درون يک پکيج چاپي و يا فانتزي قرارگرفته و به مشتريان ارائه خواهد شد. CD پس از قرارگيري در کامپيوتر به صورت خودکار (AutoRun) اجرا شده و نياز به هيچگونه نصب (Install) بر روي سيستم را ندارد . (يک کاربر بدون کوچکترين دانشي از کامپيوتر مي تواند از کاتالوگ الکترونيک استفاده نمايد) پس از اجراي کاتالوگ الکترونيکي،کليات محتويات درون CD در برابر کاربر قرار گرفته و حتي يک کاربر ساده کامپيوتر مي تواند به راحتي اقدام به ورق زدن و مشاهده صفحات مختلف کاتالوگ الکترونيکي نمايد. تصاوير ارائه شده گوياي اين حقيقت خواهد بود.

یکی از مرسوم ترین ابزارهای تبلیغاتی ، کاتالوگ ها هستند که به مشتریان ، اطلاعاتی درباره محصولات و خدمات ارائه می کنند. نوع جدید کاتالوگ ها ، که با استفاده از تکنولوژی های چندرسانه ای کامپیوتری ایجاد می شود ، کاتالوگ الکترونیکی است که مزایا و قابلیت های بسیاری نسبت به نسخه های چاپی دارد. از جمله اینکه در قالب کاتالوگ های الکترونیکی می توان اطلاعات کامل تر و جزئی تری از محصولات و خدمات را با شکلی جذاب تر و تاثیر گذارتر به صورت متن ، تصویر ، صدا و کلیپ های ویدئویی ارائه کرد.

امروزه معرفي محصولات، برنامه ها، سازمان ها و نهادها به بهترين نحو امريست مهم، و بديهي است براي تحقق اين مهم استفاده از انواع رسانه هاي متفاوت مانند گفتار، موسيقي، عکس، متن، انيميشن و محيط هاي تعاملي ضروری مي نمايد. نرم افزارهای مالتي مديا و کاتالوگهاي الکترونيکي با بهره گيري از اين امکانات، با محيطي پويا و جذاب، بدون هيچ محدوديتي خواسته سازمان ها و شرکت ها را فراهم می نماید .

کاتالوگ مجموعه ای از اوراق تبلیغاتی است که عموما در یک مجموعه و به صورت یک مجلد به مشتریان برای معرفی محصول (کالا یا خدمات) یک بنگاه تجاری تولید میشود. هزینه زیاد تولید، مدت زمان چاپ، سرعت پایین در رساندن کاتالوگ به دست مشتری، محدودیت جغرافیایی در ارسال کاتالوگ، محدودیت در اصلاح خطاها و یا تغییرات احتمالی از جمله مشکلات کاتالوگ های چاپی به شمار می رود.

مالتی مدیا در لغت به معنای چند رسانه ای است یعنی ارتباط و انتقال موضوع ها و مفاهیم با استفاده از رسانه های متفاوت همچون گفتار , موسیقی ,عکس , متن , انیمیشن , محیط های تعاملی و رابط با کاربر. امروزه مالتی مدیا به هر جایی نفوذ کرده و تاثیر انکار ناپذیر خود را به همه ثابت کرده و رشد گسترش آن در تمامی شاخه ها که نیاز به ارتباط , انتقال و جذب مخاطب دارند به چشم می خورد و روز به روز نیز در حال افزایش است .

از خلق کاتالوگ در جهان تبلیغات مدت زیادی نمی گذرد ، برای به وجود آوردن انگیزه ، رقابت و معرفی بازار تولید و عرضه شده به بازار، اقدام به خلق شیوه نوینی از پدیده های گرافیک کردند تا “پیام گیرها ” بتوانند در فرصت مناسب و با شرح و تصاویری که در این وسیله تبلیغاتی درج شده بود ، با تولیدات عرضه شده آن مرکز آشنا شوند هدف , ارتباط و انتقال بهتر است . این هدف را میتوان در هر چیزی گنجاند . مانند: تبلیغات , آموزش , اطلاع رسانی , تفریحات و بسیاری از شاخه های ديگر، كه این موارد , انعطاف پذیری و کاربرد بالای مالتی مدیا را در هر سطحی نشان می دهد . کمک به محیط زیست و در دسترس بودن همیشگی ، امکان دانلود توسط مشتری و سرعت پخش بسیار بالا و جلوه های گرافیکی زیبا و . . . از ویژگی های مهم کاتالوگ الکترونیکی و سی دی های مالتی مدیا می باشد.

قابليت هاي موجود در کاتالوگ الکترونيک :

  • ظاهر کاملاً همسان با کاتالوگ چاپي :

در طراحي کاتالوگ الکترونيکي تمامي مسائل روانشناسي مخاطبان در نظر گرفته شده که کاملاً با نمونه چاپي مطابقت داشته و کاربران هيچگونه تفاوتي ميان اين دو نمونه احساس نخواهند کرد. اين امر باعث همزادپنداري و احساس راحتي و نزديکي با نمونه الکترونيکي خواهد بود.

  • محتويات پوياي هر صفحه :

در هر صفحه قابليت درج تصاوير ، طرح هاي گرافيکي ، تصاوير محصولات ، معرفي خدمات ، امکان درج تصاوير متحرک (Animation)، فيلم هاي تبليغاتي و ... وجود دارد. قابليت استفاده از صوت و تصوير: همزماني صوت و تصوير به صورت ترکيبي محيطي جذاب را براي کاربران فراهم خواهد نمود. همچنين استفاده از narration امکان معرفي هر يک از محصولات را به صورت گفتاري نيز فراهم خواهد نمود.

  • قابليت فهرست بندي الکترونيکي :

با استفاده از اين قابليت تنها با يک کليک ، کاتالوگ ورق خورده و در صفحه يا عنوان مورد نظر قرار مي گيرد.

  • سهولت عرضه محصولات:

با اين شيوه با کمترين هزينه امکان ارائه محصولات از طرق مختلف وجود خواهد داشت (اينترنت، CD ، پست و ...)

  • امکان نشر بر روي وب سايت:

کاتالوگ الکترونيک اين قابليت را دارا ميباشد که در صورت نياز و به درخواست کارفرما بر روي وب سايت سفارش دهنده قرار گيرد و در صورت نياز بروز رساني گردد.

  • قابليت استفاده در نمايشگاهها :

در کاتالوگ الکترونيک امکان ورق خوردن محصولات به صورت خودکار تعبيه شده که ميتوان از اين قابليت در نمايشگاهها و شو روم ها (Showroom) استفاده نمود.

<< >> 

intuition online


yannick lefevre


Manchester United Fc Shirts


Vans Off The Wall


mfo sims2 créations